Blog

Βίντεο ή φωτογραφία;

photographing-a-dog
Κείμενα

Βίντεο ή φωτογραφία;

Μια νέα έρευνα από την Κλόη Πάιζερ (Chloe Pyzer) κ.α. του Κολλεγίου Χάρτπουρυ (Hartpury College), συνέκρινε την αντίληψη των ανθρώπων ως προς τους σκύλους για υιοθεσία, όταν έβλεπαν βίντεο ή φωτογραφίες. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα βίντεο είναι ο καλύτερος τρόπος παρουσίασης ενός σκύλου προς υιοθεσία.

Τα Αποτελέσματα της Έρευνας

Η Δρ. Ταμάρα Μοντρόουζ (Dr. Tamara Montrose), μια εκ των συγγραφέων της έρευνας, μου έγραψε σε email:

«Στην έρευνά μας, βρήκαμε πως η προβολή σκύλων σε βίντεο, εν αντιθέση με τις φωτογραφίες, είχε ως αποτέλεσμα τη θετικότερη αντίληψη για τη συμπεριφορά του σκύλου. Οι σκύλοι που απεικονίζονταν σε βίντεο, θεωρούντο πιο εκπαιδεύσιμοι, έξυπνοι, φιλικοί, και ευγενικοί και λιγότερο κυριαρχικοί, επιθετικοί, και ακοινώνητοι. Οι θετικές επιδράσεις της προβολής σκύλων σε βίντεο παρατηρήθηκε σε σκύλους «θελκτικών» και «στιγματισμένων» φυλών.

Αυτά τα ευρήματα δεν παρουσιάζουν μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον αλλά έχουν και προφανείς εφαρμογές για τις φιλοζωικές. Οι περισσότερες φιλοζωικές χρησιμοποιούν φωτογραφίες, βίντεο ή μια ανάμειξη των δύο όταν προωθούν τα ζώα τους προς υιοθεσία. Ένας αποτρεπτικός παράγοντας για τη δημιουργία βίντεο από τους εθελοντές είναι ο παραπανίσιος χρόνος που απαιτείται σε συνδυασμό με το μη σίγουρο αποτέλεσμα.

Τα ευρήματά μας, δηλώνουν πως ο παραπανίσιος χρόνος που δαπανάται για τη δημιουργία ενός βίντεο μπορεί να αποβεί ευεργετικός για την καλύτερη προώθηση σκύλων στο κοινό, και η χρήση αυτών των βίντεο σε μεγαλύτερη κλίμακα από τις φιλοζωικές μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική μέθοδο για την υιοθεσία των θελκτικών και μη φυλών.»

Η Έρευνα

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, 735 άνθρωποι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με σκύλους που έψαχναν μια οικογένεια μέσω φιλοζωικών.

μια φωτογραφία από ένα σκύλο ράτσας σταφορντσάιρ μπουλ τεριέ και μια φωτογραφία από έναν σκύλο ράτσας καβαλιέρ κινγκ τσαρλσΔυο Σταφορντσάιρ Μπουλ Τεριέ (Staffordshire Bull Terriers), ένα αρσενικό 11 χρονών και ένα θηλυκό 3 χρονών, επιλέχθηκαν για την αντιπροσώπευση «μη-θελκτικής» φυλής. Ο νόμος σχετικά με την απαγόρευση συγκεκριμένων φυλών (Breed Specific Legislation – BSL) στο Ηνωμένο Βασίλειο, απαγορεύει τους σκύλους που μοιάζουν με Πιτ Μπουλ (Pit Bull) και κάποιες φορές οι άνθρωποι εκλαμβάνουν τα Σταφορντσάιρ Μπουλ Τεριέ ως παρόμοια. Δυο άλλα σκυλιά που επιλέχθηκαν για την αντιπροσώπευση «θελκτικών» φυλών ήταν ένα ημίαιμο Καβαλιέρ Κίνγκ Τσάρλς (Cavalier King Charles) με Τσιουάουα (Chihuahua) και ένα Τόυ Πούντλ (Toy Poodle), και τα δυο ήταν θηλυκά 5 χρονών.

Στις φωτογραφίες, κάθε σκύλος απεικονίζεται καθιστός, να φορά τον εξοπλισμό της βόλτας, ο οποίος ήταν ίδιος στις φωτογραφίες και στα βίντεο. Τα βίντεο των σκύλων, διάρκειας 30 δευτερολέπτων, δείχνουν τον σκύλο να περπατάει στο λουρί και να αλληλεπιδρά με το άτομο που τον βγάζει βόλτα.

Οι άνθρωποι βαθμολόγησαν τα σκυλιά σε 6 θετικά και 6 αρνητικά χαρακτηριστικά. Κάθε άνθρωπος είδε φωτογραφίες από δυο σκυλιά (μια να απεικονίζει θελκτική φυλή και η άλλη μια μη-θελκτική φυλή) και βίντεο από τους δυο υπολειπόμενους σκύλους.

Ασχέτως από τη θελκτικότητα ή μη της φυλής, έδωσαν περισσότερες θετικές κριτικές στα βίντεο παρά στις φωτογραφίες.

Όλοι οι σκύλοι είχαν καλύτερες κριτικές στα βίντεο σχετικά με την εκπαιδευσιμότητα, φιλικότητα, «ευγένεια», εξυπνάδα, κυριαρχία, επιθετικότητα και κοινωνικότητα. Παρ’ όλο που υπήρχε μια διαφοροποίηση σε μεμονωμένους σκύλους σχετικά με κάποια άλλα χαρακτηριστικά, το αποτέλεσμα ήταν πως οι περισσότεροι σκύλοι πήραν καλύτερες εντυπώσεις πως ήταν παιχνιδιάρικοι και υπάκουοι με βάση το βίντεο.

Παρ’ όλο που αυτά τα αποτελέσματα δεν λάμβαναν υπόψη τους δείκτες «υιοθεσιμότητας», πρότερη έρευνα είχε δείξει πως σκύλοι οι οποίοι εκλαμβάνονται ως φιλικοί προς παιδιά, σκυλιά και άλλα κατοικίδια, έχουν μεγαλύτερα ποσοστά υιοθεσιμότητας. Άρα, αν ένα βίντεο οδηγεί στη θετική αντίληψη των σκυλιών, τότε αξίζει ο δαπανώμενος χρόνος από τα καταφύγια για τη δημιουργία βίντεο, τουλάχιστον για κάποια από τα ζώα τους. Μελλοντικές έρευνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερο αριθμό σκύλων και να ερευνήσουν αν όντως οδηγεί σε μικρότερη παραμονή του σκύλου στο καταφύγιο.

Πρότερες έρευνες είχαν δείξει πως οι ποιοτικές φωτογραφίες παίζουν μεγάλο ρόλο στο πόσο γρήγορα θα υιοθετηθεί ένας σκύλος. Υπάρχει μεγάλο πεδίο έρευνας για μελλοντικές μελέτες οι οποίες θα εξετάσουν ποια είναι τα καλύτερα χαρακτηριστικά μιας φωτογραφίας ή ενός βίντεο και εάν ή όχι η απεικόνιση ανθρώπων κάνει διαφορά.

Εννοείται πως,οι επιστήμονες επισημαίνουν πως είναι τα βίντεο είναι εξίσου σημαντικό να είναι ρεαλιστικά ώστε οι ενδιαφερόμενοι να έχουν μια εικόνα όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα, για τον εικονιζόμενο σκύλο. Αυτό βοηθάει στη μείωση των ποσοστών επιστροφής σκύλων στα καταφύγια.

Εσείς όταν κοιτάτε σκύλους προς υιοθεσία, παίρνετε περισσότερες πληροφορίες από βίντεο ή από φωτογραφίες;

Αναφορές:

Pyzer, C, Clarke, L and Montrose, VT (2016) Effects of video footage vs photographs on perception of dog behavioural traits. Journal of Applied Animal Welfare Science, 20(1) 42-51. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/10888705.2016.1229186 Photos: Melounix (top) and Krumina Studios (both Shutterstock.com).

Σημείωση: Το άρθρο αυτό έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά, από την ομάδα μας, με την ευγενική άδεια της Ζάζη Τόντ (Zazie Todd) PhD companionanimalpsychology.com Το αρχικό άρθρο βρίσκεται εδώ.

Leave your thought here

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *